Smörgåsrån

Idag när jag hämtade Freja från dagis (jag kom lite tidigare efter att ha varit iväg på babymassagen mellan 12-13:30) så stod kocken Robert och gjorde smooties till barnen samtidigt som han gjorde palmer,. öar och båtar av diverse frukter och skal. Blev så lycklig när jag såg det. barnen fick smaka av ananas, kiwi, hallon mm. Och jag blev en glad mamma som glatt satte mig och mumsade på hallonsmootie, ananas och apelsindryck. Barnen på dagis var så glada och tyckte att det mesta var gott. Freja gillar ju inte bär, men ananasen gick ner utan problem så det ska jag nog köpa hem till helgen som lite godis.

Det är nu minusgrader som råder här. Nu väntar vi bara på snön. Freja är otålig och jag vill gärna också ha den nu. Mest för ljustets skull. Är ju så pitch-black här ute nu!

Imorgon står nog en tur till lekparken (Freja har tjatat i flera dagar) på schemat.
Fredag vet jag inte. Kanske vill Stina o Leia leka med oss? Ska åka in till stan och handla. Tror T ska jaga.

Svea utökar sin kost med fler och fler saker. På menyn idag stod smörgåsrån och det var inte fy skam!

  
Lite svårt innan hon kom på tekniken men sen så!

Kommentarer
Postat av: Leia

Leia vill nog gärna leka med Freja men tyvärr skall hennes tråkiga mamma jobba imorgon fredag. Men sen till helgen kanske? Men du får nog gärna komma förbi och hämta upp Leia... Jag menar vad är väl ett barn till när man redan har två? Egentligen?

2009-11-12 @ 19:21:16
Postat av: Leias mamma

Leia vet vad smoothie är för det gör vi hemma ibland. Idag gjorde vi chokladkaka och då vispade vi ägg och socker poröst. Då sa hon smååti vilket är hur hon säger smoothie...

2009-11-15 @ 13:27:32
Postat av: Leia

Hur coolt som helst nu har jag också en blogg...

2009-11-15 @ 13:36:53
URL: http://prinsessanleias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0