Då var veckan slut igen.

Det känns som så iaf. Nu är det ju bara fredagen kvar.

Imorogons ka vi åka in till stan på em. Vi tänkte fika mellis, ev. gå på biblioteket och så ska vi köpa ett diadem till Freja för ett sånt har Klara på dagis och då ville Freja ha ett också och det är klart att ghon ska få det då! Undrar om jag är lika med på noterna om 10-15 år då Klara i hennes klass har märkesjeans eller mobil eller vad det nu skulle kunna vara som kostar massor. Fast i och för sig är ju jag miljonär eller har ett helt sjukt välbetalt jobb då så det löser sig ju på så sätt. Imorgon invigs också det omdebatterade stortorget här i Östersund. Det är dyrt onödigt mm mm enl vissa och aldeles underbart enligt andra. Jag tillhör nog kategorin som anser att pengarna kunde använts till nåt bättre än att lägga dyr kissfärgad sten på marken, men nu är det gjort och inget att bråka om längre så dit ska vi också imorgon för det skulle vara lite aktiviteter hela dagen. Själva invigningen började rätt sent med en barnfamiljs ögon sett så den hoppar vi över. Har fredagsmys hemma istället.
 Stortorget (Bild lånad från ostersund.cc)

Nu ikväll har vi varit på dagis och ätit middag. Det bjöds på gulachsoppa med örtcreme och jätte gott bröd allt gjort av den fantastiska Robert som är kock i köket på treälvens förskola. 20 kr/per var det lätt värt. Freja åt gratis så en otroligt god middag för 40...
På dagen idag var jag med tjejerna till öppna förskolan. Där var det pyjamasparty så det lektes i pyjamas och festades på saft och popcoarn. Mycket omtyckt. Svea var helt slut efter en dag där så hon sov tre timmar efteråt.

Helgen i övrigt ligger än så länge vidöppen. Eller på lördag ska T och hans pappa köra bort skrot från vår tomt och jag ska se om jag kan tvätta några fönster...

Nu ligger de båda små och sover, T tittar p åhockey och jag tänkte börja med mitt gardinprojekt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0