"jag är en isbit!"

Citatet ovan kommer från Freja. Det var det hon sa när jag hade tvingat ut henne på mellis-picnic igår efter dagis. Mamma jag fryser... jag är en isbit!, gnydde hon när hon satt i vagnen på väg hem. Där fick jag för att jag försökte hitta på nåt som jag trodde skulle bli mysigt. Det var i och för sig det i tio minuter också. Efter det att jag fått bära ut en skrikande sparkandes Freja från dagis (det vanliga numer, hon vägrar klä på sig och gå därifrån då jag kommer... mutor, smicker, ilska jag har prövat allt...) och efter att hon beklagat sig för att vi inte gick till lekparken (jag tyckte det var för blött att gunga och åka rutchkana) så kunde vi gå bort till kyrkan och vägen vid älven hem. Vi satte oss nere vid en grillplats och åt ostmacka och drack svartvinbärssaft.
  

Idag gjorde vi inte så mycket efter dagis. Lekte lite med lego, gömde oss för spöken, det vanliga...

Svea hade en dålig kväll. Var grinig och ville varken ha ersättning, bröstet eller sova. Men tillslut så somnade hon iaf helt utmattad. Nu hoppas jag på en okej natt. Har börjat dra på att gå och lägga mig föra tt jag vet att jag snart måste vakna igen och jag vill inte det, jag vill bara sova en hel natt utan att bli störd. Inatt var Svea vaken tre gånger för att amma och Freja vaken en gång för hon hade tappat bort sin napp. Frejas säng är ju gigantisk så det är ju lätt att saker försvinner i den. Eller mer på nätterna är Freja lat och orkar inte leta själv utan då är det lättare att ropa på mig så jag kan hitta den åt henne.

Slutligen måste jag påminna om att riskakor är väldigt gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Leia har en 160 säng så där kan du förstå att nappar försvinner. Lösningen är ungefär 160 nappar men det har vi ju inte råd med... Men ungefär fem i alla fall. Plus att Leia vill ju ha en i munnen och en i varsin hand... :)

2009-10-29 @ 19:24:19
Postat av: Elsa

Vad glad jag blev när jag läste om era utflykter och besök i stan och dagis (heter kanske inte så). Dom är ju så himla söta de två. Tack för underhållande läsning och fina foton.

Kram / mormor

2009-10-29 @ 21:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0