Min bästa tid är nu...

Jag älskar den här tiden på dagen! Den är bara min!

Sitter och mumsar på: Äppelkaka med smak av citron och kardemumma (så galet god).
Dricker brunkullans röda höstte.

Tjejerna ligger och sover. Har börjat ge Svea ersättning innan hon går och lägger sig. Ska se om hon sover lite bättre och längre på det. Inget resultat natten som var men vi fortsätter kämpa. De senaste tre nätterna har jag snittat på 4h sömn och det är verkligen för lite för mig. Känner mig helt dimmig när jag måste gå upp på morgonen sen. Så nu ska vi försöka lösa detta. Svea behöver ju verkligen inte mat varannan timme längre. Hon e enbart bröstfixerad. Så mycket lättare om hon hade tagit nappen, men nuförtiden så suger hon inte ens på fingrarna... T ska upp o ge ersättning på natten denna vecka om hon fortsätter för att se om vi kan lura henne lite till. Bara hon kommer ur detta så löser det sig ju. En dålig ovana hon lagt sig till med tror vi. Jag har varit för snäll och trött så jag har bara lagt henne vid bröstet o somnat om...

I fredags var vi in till stan som sagt. Jag kollade in Cubus som öppnat här. Har inte varit så imponerad av det tidigare. Men har bara varit inne på den affären två gånger tror jag så jag gav det ett nytt försök och blev positivt överraskad. Hittade en hel del fint både till mig o tjejerna. Köpte ett svart linne till mig. Modell längre med v-rigningn som passar om man ska ut nån gång. När det nu ska ske... Får ha det här hemma... Jag e inte bitter... Köpte även ett par tights till Freja, mest för att kolla kvaliteten på grejerna. Freja valde färg själv. Det blev knallrosa... När blev hon så tjejig ifråga om kläder? Ska jämt byta om och vill helst bara gå med klänning. Vi köpte även ett lila hårband med strasspärlor på från Glitter till henne. Hon blev hur fin som helst, men nu vägrar hon att sätta det på sig... T köpte sig en ny jacka vilket verkligen var på tiden! Blev en kort dunjacka från everest (Stadium). Torget imponerade föga och var inte så smart ordnat för oss med barnvagn, rollator eller rullstol.

I lördags kom T´s föräldrar över och hjälpte oss köra bort skräp från sommarens renovering. Så nu är både källaren och gården i det närmaste skräpfri. Vi åt äppelkaka då och jag njuter som sagt av resterna ikväll.

Igår hade vi en ganska tråkig hänga-hemma-dag. Jag var helt slut och såg ut som ett vandrande lik. T och Freja snickrade i källaren. En smart lösning för förvaring av smutstvätt blev resultatet. T är rätt smart ibland...

Nu ska jag skicka iväg några vinnarmail till mina tradera auktioner som gick ut idag. Orkar inte lägga upp nån mer just nu trots att jag ahr en hel del som jag skulle kunna tänka mig att bli av med.

 Jag älskar dessa två också! Freja busar med Svea som skrattar så hon kiknar (foto från igår).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0